Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce , hledá důvody.

Těsníš , těsním , těsníme...

16. července 2008 v 22:05 |  Škoda 100
Uzrála doba, kdy mám konečně čas dělat na autě a jelikož se mi vůbec nelíbí dolívání oleje po každé jízdě, tak jsem se rozhodl vše pěkně a prvotřídně utěsnit. Spotřeba oleje ku benzínu byla už 1:7 a tento poměr je otřesný, neboť takový poměr nemají ani dvoutakty!
Příprava spočívala v dlouholetém čistě teoretickém studiu katalogů, knih a fotek.Potom to chce pevné nervy a vůli.Chce to mít ještě větší vůli než mají škodovácké motory :D !
První den jsem se pustil do víka ventilů a rychloměru, který už snad zase na chvíli bude fungovat. Těsnění aj. jsem nakupoval nejen ve zdejším Auto Moto.
Po vyndání celého systému rychloměru jsem jej prolil přílivy WD-40, abych rozpustil staré sajrajty, které ten rychloměr vlastně zalepily. Šroubováčkem jsem točil a točil, aby se trochu rozeběhl a to se podařilo.
Víko jsem přetěsnil, ale těsnění nepadlo jako ulité , nevybralo všechny rohy na 100%, ale spolu s tmelem těsní.
Další den následovalo sundání benálového čerpadla, vík rozvodů a olejového filtru.Olejový filtr byl v pohodě těsnění jsem vyměnil oboje.Čerpadlo bylo masakr ! Dalo mi hodně práce jej vyndat, protože bylo přilepené starými ostatky různých tmelů a šrouby byly křivé a nešlo a nešlo a nešlo... nakonec se podařilo. Víko rozvodů zato byla symfonie. Ačkoliv jsou zde 4 šrouby,tak jsem narazil jen na jedno zcela rozplajzlé těsnení, zato matiček bylo celkem 6 :D, ale to už mi z vyčerpání padaly klíče z rukou, ani jsem na to už moc neviděl (čelo jsem nesundával)
Třetí den jsem vyměnil baroskop, který tam držel jako přivařený a našruboval jsem tam nový.V čerpadle se zabydlela nová membrána. Nasadil jsem nová těsnění a nový plast pod benálové čerpadlo a protmelil , nasadil jsem filtr, zkontroloval jsem víko ventilů a rozvodů. Dolil jsem olej, poutíral jsem celý motor, nasadil filtrbox a vše VELICE důkladně překontroloval, zejména pak palivový systém. Nastartoval jsem napoprvé, což potěší :) a pak jsem se jenom díval a s ubrousky bílými a čistými jako padlý sníh jsem zkoušel kde netěsní. Filtr oleje těsní dobře, tam jsem ani nic jiného nepředpokládal.Baroskop se zdá být taky vcelku schopný, sice tam trochu olej byl, ale to nejspíš odkamsi steklo, možná to byly zbytky, víko těsní a rozvody se zdají být taky v pořádku.
díl
kusů
cena za kus
poznámka
Tmel Lukopren na motory1
133Kč
červený do 250 stupňů
Těsnící gumka na šroubky4
2Kč
možno použít i instalatérská těsnění
Membrána palivového čerpadla1
60Kč
preventivní výměna
Těsnění větší u čepradla2
2Kč
1ks do zásoby
Těsnící plastová podložka1
15kč
byla naprasklá
Těsnění menší u čerpadla2
1,50Kč
1ks do zásoby
Těsnění olejového filtru1
1,50Kč
preventivní výměna
Těsnění olejového filtru1
14Kč
preventivní výměna
Těsnění víka ventilů1
15Kč
možné netěsnosti,preventivní výměna
Těsnění víka rozvodů1
14Kč
možné netěsnosti,preventivní výměna
Baroskop1
50Kč
tekl kolem olej
Těsnící Cu kroužek1
2Kč
na baroskop
Celkem
319,50 kč
Krom toho jsem taky rozebíral BS 32 (dif 23), který se mi po výletu za Omaretem, dostal do rukou. Celá generálka spočívala vlastně jenom v rozebrání , vyčištění těla a trysek a zpětném složení.Jenom hlavní trysku 120(118) jsem vyměnil. Pohrál jsem si s víkem, které jsem poleštil Silichromem, zejména pak sací trakt.
díl
počet kusů
cena za kus
poznámka
Plovák
1
25,50Kč
beru dokud je
Hlavní tryska 1204
5Kč
původně jsem ale dostal 1*120a 3*122 mají v tom binec!
Hlavní tryska 1181
31,50Kč
velký rozdíl v cené oproti předchozí prodejně
Hlavní tyska 1181
10,80Kč
asi špatně započítené do vzdušníků
Hlavní vzdušník 2002
10,80Kč

Vzdušník sytiče 4,52
12Kč

Celkem
133,40Kč
(těsnění 14Kč není započteno, bral jsem ze zásob)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 stevo.(SK) stevo.(SK) | 17. července 2008 v 22:50 | Reagovat

no tak ne len narocne na keš ale aj velka pracnost ale vysledky sa dostavja si mislim

2 Eminem Eminem | 18. července 2008 v 21:14 | Reagovat

Nazdar stevo, ono to tak drahé zase nebylo. Zejména pokud uvážíš, kolik to žralo oleje, který valil všude možně i nemožně. Myslím si, že za pár kilometrů se mi to na oleji vrátí ;) Navíc to byla radost dělat na svém autě, na to jsem se dlouho těšil :)  Výsledky se zdají být už dostavené, protože když to nechám běžet v garáži naprázdno, tak olej nikde ani kapka a to HODNĚ potěší ;)

3 stevo.(SK) stevo.(SK) | 18. července 2008 v 23:07 | Reagovat

Zdravim ťa Luboš .tak ako vydim si pracni clovek :) tak super ze us neteči ten olej ako super ze ta to bavy ze si to skvele urobyl no ja mozem len ktomu dodat nek ty to ide fest dobre a hlavne bez poruch lebo kilecko som mal a je to velmy dobre a pohodlne auto a je my za nim smutno:(

4 Eminem Eminem | 19. července 2008 v 15:59 | Reagovat

stevo podívej se sem , tomu neuvěříš, už abych si přepsal kilo na sebe

http://ekonomika.idnes.cz/pri-prodeji-ojetiny-se-bude-platit-ekologicky-poplatek-pgh-/ekonomika.asp?c=A080718_210348_ekonomika_abr

5 stevo.(SK) stevo.(SK) | 20. července 2008 v 21:28 | Reagovat

to platy len v českej  republike tak to je fakt blbost ty budeš platyt emisie ktore vyprodukuje tvoje auto? no tak keby to unas platylo tak koniec lebo u nas ešte všetci maju škodovky :)

6 Eminem Eminem | 22. července 2008 v 22:46 | Reagovat

Stevo to máš pravdu, ale zrovna dělám jeden projekt , nech se překvapit, jistě tady o tom budu psát články, jestli to vyjde, tak možná nová rubrika....ale ještě nepředbíhejme :)

7 števo.(SK) števo.(SK) | 23. července 2008 v 20:57 | Reagovat

hm tak sa tešim na tu novu rubryku a už jazdyš na kilečku?? aj sam bez deda ??

8 Eminem Eminem | 23. července 2008 v 22:38 | Reagovat

No, s tou rubrikou to se ještě všechno uvidí. S kilem nejezdím, protože bydlím ve městě a nemám potřebu jezdit a anvíc palivo je zatím drahé ;) Jezdím s fábií s mamkou .

9 števo.(SK) števo.(SK) | 24. července 2008 v 20:51 | Reagovat

hm tak to hej benzin je drahy :(ale fabia tohovela nezozerie ? aku mate tu new FABIU ?aky obsah ?

10 Eminem Eminem | 25. července 2008 v 0:34 | Reagovat

starou,  MPI 1,2 (tříválec)

11 števo.(SK) števo.(SK) | 25. července 2008 v 15:06 | Reagovat

hm tak to je radost jazdyt ne fabika stači bohaťe

12 števo.(SK) števo.(SK) | 25. července 2008 v 15:06 | Reagovat

hm tak to je radost jazdyt ne fabika stači bohaťe

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.