Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce , hledá důvody.

Výměna vzduchového filtru

25. září 2008 v 22:47 | Eminem |  Škoda 100
Už mi zase začal školní rok. To znamená, že se začnu opět učit i věci, které se netýkají mého auta.
V tomto zářijovém shonu jsem si řekl, že aspoň něco bych na autě mohl udělat. Vzhledem k jednduchosti montáže padnul za oběť vzduchový filtr a celý filtrbox. Jenom tak, pro dobrý pocit, že je čistý. I vzal jsem filtrbox domů. Filtrbox si užil očistné kúry v podobě teplé vody s práškem na čištění van (Pem) a rozmazlujícího drbání zubním exkartáčkem. Nic moc tam nebylo, jenom lehounký mastný film, který šel dobře dolů. Koupil jsem čistě preventivně i nové těsnění mezi filtrbox a karbec a když už jsem tam byl, tak jsem jen pro pořádek vzal nový filtr (vzduchu).
Smontoval jsem to dohromady, nasadil, zkontroloval, sedl si na nejhezčí místo na světě a otočil klíčkem. Dobrá zpráva byla, že startér točil jako o život, tudíž baterka byla OK. Ani se sytičem se tomu moc nechtělo, takže jsem tam nastříkal benál nožně, počkal, roztočil a chytlo to.
Chytlo to ovšem způsobem , jaký jakživ nepamatuji. To auto vylezlo nehorázně do otáček a jelo tak krásně čistě monotonně, že jsem na to zíral s otevřenou pusou říkajíc, kdo mi vyměnil motor?
Celý vyjevený z toho jsem teda snižoval volnoběh, který šel naprosto nádherně a plynule dolů. Kdybych toto udělal se starým filtrem, tak se to zakucká, zaškytá a zdechne. Z tohoto teda vyvozuji, že starý filtr byl prostě zapraný. Na jisto ale vím, že byl v 97 roce měněn a auto pak jezdilo méně než sporadicky, takže do předepsaných 30 000 Km by se jistě několikrát vlezlo. K tomu mě ještě všichni ujišťovali, že je naprosto O.K. Poprvé jsem si všimnul, že autu dochází dech, když byl První Moravskolezský Škoda Slet a ostatní kila nás předjížděla jakoby nic, ale nám to víc nejelo. Nejvíce jsem pak na Hágéčku zíral, jak to všem frčí, krásně drží volnoběh a nekouří. To jsem opravdu nechápal, kde by mohl být zakopaný pes. Nakonec to byl filtr, který mi dusil celý motor. Což mělo teoreticky za následek následující věci.
Musel jsem mít bohatší směs, abych překonal nadměrný odpor filtru, tím pádem to pěkně žralo a kouřilo a musel jsem mít taky vysoký volnoběh. Důsledkem bohaté směsi bylo to, že se mi asi zbytečně zřeďoval olej a zasíraly se svíčky.To se pak nemohu divit, že chudák technik na emisích to nebyl schopný ideálně seštelovat. Nemluvě o tom, že auto prostě nemělo tah, neumělo jet svižně. Celá tato operace mě stála 55Kč za filtr a 13Kč za těsnění. Výměna filtru ale jasně ukázala, že je nanejvýš nutné seřídit ventilové vůle, protože při zvýšených otáčkách a prudké akceleraci to pufne do výfuku, není to rána ale asi jenom dekomprese. Vypadá to, že na jaře se bude tedy seřizovat motor i s předstihem. Přes zimu mám v plánu jenom vyzvednutí baterky a následný transport do teplejších prostor, kde ji budu nabíjet a vybíjet.

18.10.2008
Takže jsem udělal vyjíždku a auto jelo perfektně, žádné chcípání, točilo. Ujel jsem asi 20Km , vzal se nějaký benzín a jelikož nebyl (v sobotu ráno v 8:00) provoz, tak jsem ji vytáhl i na dálnici a dal tomu co proto a výsledek byl perfektní. Kilčo přesáhlo 120Km/h a mělo snahu ještě zrychlovat, takže naprostá spokojenost. Vyjíždka to byla velice příjemná a asi je to poslední vyjíždka před zimou. Už leda na evidenčku.
Mohu tedy svůj motoristický rok , co se týká kila, uzavřít s plnou spokojeností, protože se mi podařilo přetěsnit motor a dobře jej seřídit. Na to, že jsem laik to není vůbec špatné ;)
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Byli jste letos na HG?

Ano
Ne

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.