Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce , hledá důvody.

Ani kapka

26. července 2009 v 16:52 |  Škoda 100
Dlouho nic nového, měl jsem totiž moc práce na stovce. Opravoval se chladič, vyleštil jsem karoserii atp.
Konečně je to tady, něco na čem se hřešilo aspoň 15 let je konečně odstraněno. Jednalo se
o výměnu gufera v převodovce a kolem klikovky+oboje ložiska. Práce započala v 7:00, velice mi s ní pomohl Aleš, se kterým pojedu letos na HG. Ani jeden z nás není bůhvíjaký majster, takže práce byla veselá.
Začalo to sundáním domečku pro termostat, který byl přirezlý, dále nebylo čím sundat nosník a už jsme si zoufali, až mi došlo, že ta 17 je na klíči na kola a šlo to dolů. Motor nám krásně sklouzl a jelikož jsme měli převodovku zavěšenou na řetězu, tak jsme odtlačili auto.
Převodovka byla OK, jenom vyviklat ven tu trubku z guferem bylo o nervy :-D . Jelikož nelze koupit samotné ložisko, tak jsem musel vzít celý domeček. Užili jsme si trochu hlavolam se sponou, ale zdárně jsme to vyřešili.
Následoval přítlačák. Šel dolu klepáním gumového kladívka do goly a krásně povolil. Lamela už měla dost za sebou a tak šla nová. Setrvák měl na kluzné ploše malé povrchové trhlinky, šel dolů taky dobře. Potom šlo pryč staré gufero papírové těsnění, oboje je nové stejně tak jako ložisko.
Vše šlo zpátky dobře. Lamela se ustředila okem podle ložiska za ní. A teď to nahodit. Podařilo se, lamela nasedla. Nahoře to skoro bylo, ale dole šteft sotva vcházel do díry.Nešlo, nešlo, nešlo. Zvedalo se, podepíralo, spouštělo, prostě nešlo. Domnívali jsme se, že je problem se zaskočením do ložiska za lamelou. Nakonec nám to zaskočilo. Přišroubovaly se štefty i nosník a bylo tak 17:30.A měli jsme dost.
Tak snad to stálo za to, uvidíme. Už si chci jen hrát, sundat vanu a hlavu(vyčistit, přetěsnit), možná tam dám původní benálové čerpadlo, seřídit ventily a předstih. Prostě pohoda.

 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.